zondag 23 september 2012

weekendje alleen thuis

Jaja, ik zat twee en halve dag alleen. Vriendje (en fototoestel) waren in Londen, de ouders in Amsterdam en verder had ik geen plannen gemaakt (enkel een paar meter vlieseline en toile cirée in huis gehaald ;). Ik was met andere woorden klaar voor een ongestoord creatief weekend! Ideaal dus om nog een paar zaken van mijn lijstje van 8 af te werken (waarvan er al 3 af waren, zie hier en hier ;) en om wat nieuwe dingen te proberen...

Hier een klein overzichtje (want intussen is het vriendje met het fototoestel weer thuisgekomen ;)) :



Nr 4: een toiletzak voor een verjaardag die er zit aan te komen. Wordt nog opgevuld met leuke badspulletjes.

 

Nr 5: een toiletzak op verzoek van de tante van het vriendje. Hij moest groot zijn, een rits hebben vanbinnen, veel vakken hebben én binnenin een lichte kleur hebben. Aan alle voorwaarden is voldaan, benieuwd of zij dat ook vindt!



Nr 6: een portemonneetje voor mezelf, passend bij dit en dit en dit en ook wel dit :).



Nr 7 en 8 zijn voor een andere keer (ondanks mijn voorbereidingen viel ik zonder vlieseline ;).
 
Ik speelde ook een beetje met fimo. Zo maakte ik voor het eerst zelf fimo roosjes. Niet bijster origineel, maar niettemin leuk. Ik maakte er gelijk ook maar oorbelletjes van.
 


Maar die roosjes waren niet de reden waarom ik de fimo bovenhaalde. Het echte doel was een nieuwe ingeving die ik kreeg door een paar foto's op pinterest. In de hoofdrol: hoedjes van eikels (die ik daarstraks ging zoeken, heerlijk zo herfstweer!) en fimo-elfjes. Ditmaal met een blauw pakje aan.
Hoe het resultaat er gaat uitzien, toon ik u een andere keer ('t is nog niet helemaal af...).

Oh, en ik haakte ook nog wat, maar dat is ook voor een volgende blogpost (niet alles ineens tonen hé :)


Fijne werkweek morgen!

34 opmerkingen:

  1. wauw seg, jouw naaiwerk ziet er altijd super uit!
    ik vraag me altijd af hoe je het toch maar doet :)

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai zo productief... Mogen we dan ook een handleiding verwachten van die toiletzsk, eendezer dagen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het vriendje was dus weg met het fototoestel, anders had ik er dit weekend al een gemaakt. maar ik moet nog één toiletzak maken (nr 7 in het lijstje ;) en daar zal ik eens wat foto's van proberen te nemen!

      Verwijderen
    2. Juist, mijn geheugen laat het afweten, zit vooral in de pampers op dit ogenblijk :)

      Verwijderen
  3. leuke knutsels!! Daar droom ik toch ook een beetje van: om eens een heel weekend te kunnen knutselen, zonder gestoord te worden en zonder die weekelijkse hoop was.
    Je kan er maar van genoten hebben!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker bezig geweest! superleuk allemaal.

    enne wellicht nog zin om mee te doen met mijn give away?

    fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die kabouterkes zijn zo super lief!
    & uw zakskes zijn elke keer top!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt er duidelijk van genoten ! Mooie dIngen gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een geslaagd weekend denk ik wel dat je dit kan noemen.
    Benieuwd naar het eindresultaat van de kabouterkes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow! Ik wil ook wel zo'n weekend!
    De foto's zijn weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij was duidelijk goed op dreef! zijn allemaal weer schitterende dingen, zeker al die zakjes. Maar ook die mini's in die eikelhoedjes zijn geweldig: benieuwd wat daar het eindresultaat van zal worden! Ook voor jou een fijne nieuwe week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben benieuwd naar het resultaat! Ik vind je toiletzakken super!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. allemaal om 't er mooist! En die kleine dingen die het zo afmaken altijd hé bij jou ... die bloemetjes op die tasjes bijvoorbeeld, prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jouw toiletzakjes, ik ben er weg van! En altijd zo picobello afgewerkt, prachtig. Zo'n heel weekend voor jezelf om heerlijk creatief bezig te zijn, lijkt me zaaaaalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige toiletzakken heb je gemaakt, je kaboutertjes zijn PRACHTIG. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Seg, sorry maar ik vind dat niet meer normaal wat jij allemaal maakt. Mijn mond is hier letterlijk opengevallen bij het zien van je toiletzakje...die vind ik stukken beter dan in de winkel!!!! Heb je die trouwens volgens een bepaald patroon gemaakt? Proficiat hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. *bloost* :).

      Ik maak binnenkort een handleiding met patroon voor de toiletzak, beloofd!

      Verwijderen
  15. Dat was precies een hééél productief weekend :)
    Ik ben fan van je toiletzakjes! Die knoopjes, zo'n tof accentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waaw, zo productief geweest ! Ziet er allemaal prachtig uit ... ja en die toiletzak handleiding daar kijk ik ook naar uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ok, ik ga stoppen met naar uw blog te kijken
    ik zie elke keer groen van jaloezie!
    Veel dingen op blogs vind ik wel mooi, maar voor die van u zou ik echt geld willen geven...ge hebt echt talent
    te veel
    ergerlijk veel!!!
    grrrrr ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die stikmachien staat nu nog te dampen zeker? :-) Cool Inge, echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Eerlijk, vol bewondering lees ik jouw blogberichten elke keer weer. Wat maakt je toch een prachtige dingen! (en ze zijn altijd nog erg handig ook) En soms is het best lekker toch? Even alleen zijn. Alles wat je dan nodig hebt zijn dus geen plannen, een paar meter vlieseline en toile cirée. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kijk uit naar de handleiding zo PRACHTIG!
    Dikke proficiat!

    Spijtig dat ik niet via mail kan volgen!
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waar koop jij die toile cirée?
    echt heel mooi
    leuk gemaakt die bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik werk het liefst met de toile cirée uit de hexagoon in leuven (maar de betere webwinkels hebben er soms ook wel, bambiblauw bvb heeft er sinds kort ook een paar). die zijn duurder dan die uit 'gewone' stoffenwinkels, maar veel mooier, vind ik, en bovendien ook veel steviger wanneer ge ze moet door keergaten moet proppen enzo. althans dat is mijn ervaring :)

      Verwijderen
    2. Ik heb dinsdag het laatste stukske toile cirée van die mooie bruine met bolletjes gekocht bij Hexagoon (de eerste keer dat ik in dat winkeltje kwam, jawadde, jeukhandjes!!) :-) Ja, zei ze, de rest is op. Kdacht jaja, ik weet waar die allemaal is :-)

      Verwijderen
    3. hahaha ik zag het op uw foto, ja :). Nu, toen ik er een stuk kocht zat er na mij nog wel ne goeie meter (minstens!) op de rol zenne :p

      Verwijderen
  22. Wat een ontzettend coole productie! Mooi allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je maakte super mooie dingen met hele leuke accenten. Ik was eigenlijk heel benieuwd hoe je die bloemen erop hebt gemaakt. Ik heb al bij meerdere posts van je gezien dat je een soort verf/plak spul erop hebt zitten wat ook op gekochte t-shirts zit, maar ik kan maar niet bepalen wat :) Ik ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je! dat spul heet flockfolie. is een soort velours-achtig spul met een lijmlaagje achteraan dat je op stof kunt strijken. heel plezant om mee te werken!

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga het meteen ergens bestellen! lijkt me super leuk spul.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...