woensdag 25 juli 2012

zwem/boodschappen/picknick-zak

Ik was gisteren in de Hexagoon in Leuven en wat hadden ze daar toch schone nieuwe stofjes! Aangezien ik niet kon weerstaan kwam ik met volle handen weer buiten. Gisterenavond ging ik gelijk aan de slag, want ik had een plan in het hoofd!

Het vriendje en ik gaan graag eens naar de sauna, maar een echte zwemzak die geen last heeft van natte spullen heb ik niet. We gaan ook eens graag picknicken, maar een handige en uitwasbare draagzak voor het vervoer van picknickspullen heb ik niet. Bovendien ga ik vaak langs de plaatselijke supermarkt en dat zou ik graag stijlvol doen, maar ook daarvoor heb ik niet de gepaste zak. Allerlei goeie redenen dus waarom deze tas in het leven geroepen werd!

 
Het is een heel simpel model met toille cirée aan de bodem en de volledige binnenkant (voor het zwembadgebeuren). En wat ben ik er gelukkig mee! Die kleurtjes... heerlijk!

Bovendien is dit ook mijn eerste tas van dit type die naar mijn gevoel perfect afgewerkt is. Alle boordjes en naadjes komen netjes overeen, alles zit netjes recht en op zijn plaats... Ik ben fier op mezelf :). Want ik moet bekennen dat ik doorgaans een beetje een luie naaister ben. Ik doe niet graag naadjes los (min of meer recht is ook recht, denk ik dan) en ben bovendien altijd supernieuwsgierig naar het eindresultaat wat de kwaliteit soms niet echt ten goede komt. En daar heeft mijn kritische ik dan steevast spijt van wanneer alles stevig ineen zit en losdoen een té grote opgave is geworden... Maar zo niet met deze tas dus! Ha!

Fijne woensdag!!

20 opmerkingen:

  1. Nou daar mag je zeker fier op zijn! Wat een toffe tas zeg! Op naar het zwembad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke, morgen eens langs hexagoon dus! Ai ai

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jij kan in stijl tussen de mensen komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig wat heb je dat mooi gedaan? Dat noem je een eenvoudige tas. Nou ik vind het nog al wat hoor.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt lekker vrolijk op pad zo, erg mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh zeg zo mooi!dan ben ik echt ambetant dat mij dat niet lukt
    ten eerste kan ik de drukte bij hexagoon niet aan
    ten tweede heb ik zo geen "stofkesgevoel"(wat bij elkaar past enzo)
    ten derde vergeet ik dan zo'n binnenzakske
    maar allé, als ik het zie
    misschien moet ik er mij toch eens aan wagen
    echt de moeite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, die drukte, dat is wat soms. gelukkig ligt de winkel op mijne weg tussen werk en trein dus ik kan er regelmatig eens binnenspringen (en dus ook snel weer buitenrennen wanneer het er koppen lopen is :)).
      en voor de rest: go for it! als ik twijfel of twee stofjes samengaan vraag ik altijd een second opinion. Of in de winkel, of bij het vriendje (die gezegend is met veel gevoel voor kleurcombinaties). iemand zal u wel kunnen helpen :)

      Verwijderen
  7. Super! Jammer dat Leuven zo ver is...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaauw wat een leuke tas. En zo'n leuke stofjes. Ik ben er jaloers op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En nu veel sauna, picknick en mja, ook boodschappen doen :-) Supermooi! I love the colours!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, netjes en leuke kleur, daar kan je terecht fiet op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt supermooi gedaan de stoffencombinatie! Heb je een bepaald patroon gevolgd voor de tas?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, ge kunt het maar moeilijk een patroon noemen eigenlijk. gewoon een rechthoek getekend op gewenst formaat (46 op 50 cm ongeveer) en van daaruit vertrokken. maar ik denk dat ge wel handleidingen kunt vinden op andere blogs (alleen weet ik effe niet exact waar :))

      Verwijderen
  12. Sjike tas! Dat stofke met die madammekes is echt mooi.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi gedaan! Ik zou nooit op het stofje vallen, maar in combinatie met de stipjes, de toile en de biais is het echt wauw geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi! en van die luie naaister herken ik wat van mezelf hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...