donderdag 16 januari 2014

gsm uiltjes

Een van mijn eerste maaksels met de haaknaald, ruim een jaar geleden, was een gsm hoesje voor de mama. Achteraf gezien een verdienstelijke poging, maar ook niet meer dan dat. Het ding was bovendien tot op de draad versleten. Geen goeie reclame voor Inge Snuffel, oh nee!

Ik zette me dus een paar treinritten aan het haken en bezorgde haar gisteren een klein cadeautje. Naast een gsm hoesje maakte ik ook een bijpassend fimo uiltje om aan haar gsm te hangen. Zo'n leuk werkje!



Mama was heel blij met haar nieuwe hoesje en ik was héél blij dat ik dat lelijke oude ding in de vuilbak kon kieperen! Iedereen blij dus, zo heb ik het graag :).

19 opmerkingen:

  1. Die is echt super leuk geworden zeg!
    Als ik al die mooie gehaakte spulletjes zie, krijg ik ook de kriebels. Maar haken wilde nooit echt lukken. Misschien binnenkort toch maar weer een poging doen!

    StoffeSas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is leuk!!!
    Wat een prachtig hoesje!
    Moeilijk te maken?
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. niet moeilijk! een heel basic hoesje (zijn veel patroontjes online van te vinden) aangevuld met wat vilten onderdelen en de vleugeltjes. De vleugeltjes haakte ik naar het voorbeeld (of toch hoe ik het me ongeveer herinnerde) van blaadjes die ik ooit haakte. Ook daarvan vind je online patroontjes. groetjes!

      Verwijderen
  3. Ach die is echt heel leuk! ben dol op uilen! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! En respect voor dat kleine fimo ding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt super mooi!!!!
    Zijn slaapoogjes :))))
    Je fimo uiltje is ook al zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel schattig! En idd, z'n oogjes zijn echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je weer prachtig opgelost! Een superleuk uilenhoesje in prachtige kleurtjes met hangertje! Kan geloven dat mama blij is!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allebei superschattig, het hoesje en het fimo-uiltje !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. knap gedaan!
    groetjes Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze legt dat hoesje nu toch overal waar iedereen het kan zien, zou ik toch doen! :-) Zo'n tof ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig!!! En zeker met dat fimo-uiltje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi!
    Wist je dat er een techniek bestaat om perfecte streepjes te maken?
    Streepjes die niet verspringen!
    Kijk eens op de blog van June.
    http://www.planetjune.com/blog/amigurumi-help/perfect-stripes-for-amigurumi-video/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah, keigoed, daar was ik naar op zoek! ik had natuurlijk ook slimmer moeten zijn en de mooie kant voor de foto moeten kiezen :D dank je voor de link!

      Verwijderen
  13. OMG, zo schattig! Ook de kleurtjes vind ik gewoonweg prachtig! ( er is hier iemand jaloers)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...