donderdag 15 november 2012

terug in de tijd...

Dag allemaal!

Door de laatste tijd zoveel kerstspulletjes te haken, moest ik terugdenken aan mijn eerste stapjes in crea-land, nu ongeveer een jaar geleden. Mijn eerste haakseltjes waren ook bedoeld voor de kerstdagen.

Ik zie mezelf nog zitten met mijn splinternieuwe haaknaald en bolletjes haakgaren, starend naar youtube filmpjes waarin me de beginselen van het haken werden uitgelegd. Ik zie mezelf nog sukkelen en vloeken op die eerste magische ringen. Of vergeefse pogingen ondernemen tot het lezen van een haakpatroon... Lastige tijden waren het, dat kan ik u verzekeren ;).

Het resultaat van die eerste haaksels waren deze popjes. Fantastisch mooi vond ik toen, vandaag vind ik ze maar zo-zo. Of ze nog een jaar zullen dienen in en rond mijn kerstboom weet ik dan ook nog niet.

Hoe dan ook, deze mannetjes waren wel het begin van héél veel nieuwe ideeën, inspiratie en creativiteit. Na het haken kwam immers ook het stikken en naaien en daarna deze blog en al die lieve volgers met jullie enthousiaste reacties en commentaren. Ik vind het super! Daarom dat ik deze dag nog eens begin met een welgemeende merci aan jullie allemaal! Ik heb meestal niet de tijd om al jullie berichtjes te beantwoorden, maar weet niettemin dat ik stuk voor stuk van ze geniet!

Merci en een heel fijne dag!


13 opmerkingen:

  1. Zo leuk! Dit herken ik direct! Zo ben ik een jaar geleden ook begonnen. Heel trots op het povere resultaat van het geploeter voor de pc. Geeft maar aan dat de aanhouder wint, want wat maak je nu geweldige dingen (zoals de kerststal...)!!
    En voor iedereen die denkt: dit kan ik nooit... Gewoon beginnen en doorzetten, je kunt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het ook, ik ben dan ook maar zelf pas de haakwereld ingedoken en zit nu nog soms te kijken, ik snap er niks van! Maar gewoon blijven proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De magische ring!! Heb ik ook op you tube bekeken, ben ondertussen al weer vergeten hoe het moet. Knap dat je dit allemaal kan op 1 jaartje tijd ik dacht dat jij een ancien was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben nu ongeveer een jaar bezig met mijn blog. Nog geen minuut spijt van gehad... Hopelijk kunnen we allemaal nog jaren doorgaan...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En daarom deze haakseltjes (die trouwens super zijn) blijven koesteren!! ;-) Van vooruitgang op 1 jaar gesproken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En ik geniet van je blogberichten, stuk voor stuk :-)
    Ik hoop dat je nog heel lang creatief actief blijft en dat wilt delen op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wa zouden dat geen mooie creaties zijn? Alle begin is moeilijk en je bent er toch maar in geslaagd. Wie ni waagt , ni wint en wie niet volhoudt al helemaal niet! Geniet er maar van en laat het ons maar weten, en hopelijk nog heel lang!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waarom zijn ze maar zozo? Ik vind ze heel mooi! En je eerste projectjes moet je koesteren omdat ze zoals jij zelf zegt, het begin waren van je creativiteit. Daar moet je fier op zijn!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ook ik vind je eerste poppetjes erg mooi.. is echt niet te zien dat het je eerste waren!
    ik wens je nog veel handwerkplezier de komende jaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha, ik zit nog altijd met mijn haaknaald aan de youtube gekluisterd :-)
    Merci aan jou dat we je mooie maaksels mogen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. doet gij dat echt nog maar een jaar?
    dan bent ge gewoon een natuurtalent
    ik haak al meer dan 35 jaar en die klein prutsels lukken nog altijd niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja je bent een natuurtalent... zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. vandaag jouw blog ontdekt. wat een leuke dingen staan erop!! ook wij haken nog maar net een jaartje maar zijn al helemaal verslaafd.
    ik denk dat mijn dochter jouw tasje ook wel graag zou willen gaan maken, leuk dat je het patroontje erop hebt gezet.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...