woensdag 15 augustus 2012

vandaag

Vroeg u zich af of ik iets creatiefs deed op mijn vrije dag? Awel, ik zal het u tonen!

Deze voormiddag ging ik langs bij mijn ouders om met de cirkelzaag houtjes te zagen voor toekomstige projectjes. Heel leuk, zo takken uitkiezen, doorzagen en dan in spanning kijken of het een mooie tak of een tak voor de afvalbak blijkt te zijn. Niet alles was bruikbaar en veel hout was nog wat jong (en dus nog niet droog genoeg), maar er kwamen toch ook wel een heel deel fijne houtjes vanonder de zaag tevoorschijn. joepie :)

Met mijn buit prulde ik al vast deze oorbelletjes ineen. Morgenavond nog wat meer gaatjes in houtjes boren om meer juweeltjes te kunnen maken.

De iets grotere houtjes vonden ook nog een andere toepassing. Ons huis komt samen met een piepklein tuintje en een groot schuifraam dat toegang geeft tot ons tuintje. Allemaal heel fijn en leuk, ware het niet dat er steevast hordes vliegen binnenwaaien wegens gebrek aan vliegenraam.

Om deze bron van ergernis tegen te gaan wilden het vriendje en ik graag een plastieken vliegengordijn kopen (of hoe heet dat, zo'n ding met allemaal plastieken reepjes...). Helaas vonden we niks naar onze smaak en de dingen die wel mooi waren, waren ook véél te duur naar ons goesting. Dan dus maar optie 2: we maken er een zelf!

En zo geschiedde. We knipten naarstig stroken plastiek, ik haakte wat gekleurde koordjes voor tussenin (die extra gewicht kregen met een stukje hout!) en hop, we zijn gesteld! Nu alleen nog foto's leren trekken van quasi-doorzichtige dingen...




En met mama, tot slot, speelde ik winkeltje op een zonovergoten terras :). Nu nog een winkeltas (op het programma zodra de hexagoon weer uit verlof is) en de polkadot-collectie is compleet en de mama volledig gesteld!



Daarna nog lekkerrrrrr gegeten bij de schoonmama en daarmee was een heerlijke vrije dag alweer om... jammer :)

Liefs!

10 opmerkingen:

  1. Zalig, een dochter die zo geniet !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cirkelzaag en boor, dat is nu eens iets waar ik mij niet aan waag ... mij kennende heb ik anders binnen de korste keren geen vingers mee ;-) Die collectie voor je mama is echt prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk met die houtjes en dat vliegengordijn is een leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk idee om je "vliegenraam" zo vrolijker te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Jouw tasjes en zakjes zijn suuuuuuuuuuuupermooi! Ik ben iedere dag nieuwsgierig naar jouw blogberichtjes! Wat een talent zeg!

    http://sarahmamzilla.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een allergave oorbellen zeg ( zwijmel) en de collectie voor je moeder prachtig
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je toch handig, nu ook weer een mooi vliegen gordijn gemaakt. En de complete tassen set, geweldig hoor.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ... en de creativiteit sloeg weer toe! Héél tof dat vliegengordijn, zelfs half onzichtbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo! hoe kom je aan die plastic stroken voor het gordijn?
    Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Anomien ;). dat zijn lange stroken geknipt uit een soort plastieken tafellaken dat we bij de meter in de stoffenwinkel gekocht hebben. groetjes!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...